מתקשים להשיג לקוחות חדשים לעסק

גיוס לקוחות - הגדרת הבעיה

גיוס לקוחות חדשים לעסק, קשורה לשני תחומים עיקריים- שיווק וקידום מכירות. פעילויות שיווק מתייחסות לצד האסטרטגי כמו: מיצוב, פילוח , מיתוג  ותימחור . 

המושג קידום מכירות מתייחס לתהליכים שעלינו לבצע כדי לממש את יעדי השיווק של העסק. לדוגמה: פנייה ללקוחות פוטנציאליים, פרסום ופעילויות לחשיפת העסק באינטרנט.

בעסקים ככלל, ובעסקים קטנים בפרט, גיוס לקוחות חדשים לעסק מהווה את אחד האתגרים החשובים ביותר בעסק.

יש לכך שתי סיבות עיקריות. 

הראשונה קשורה לנשירה טבעית של לקוחות קיימים.

ישנן מספר סיבות לנשירת לקוחות קיימים. חלקם מיצו את הצורך בשירות שאנחנו מציעים, חלקם מפסיקים להתקיים ולבסוף חלק עוברים לעבוד עם המתחרים שלנו.

בשל הנשירה  של לקוחות קיימים, אנחנו חייבים לגייס לקוחות חדשים כדי לפחות שמר את היקף ההכנסות שלנו.

הסיבה השנייה קשורה לצורך בהתרחבות העסק . במידה ואנו מעוניינים שהכנסות העסק יגדלו , אנו חייבים למצוא דרך להגדיל משמעותית את מספר הלקוחות שלנו.

גיוס לקוחות - כיצד להתמודד עם הבעיה?

ישנם פתרונות מרובים וצעדים מגוונים שניתן לעשות כדי להגדיל את כמות הלקוחות שלנו, אולם בשלב הראשון יהיה חשוב לבצע בדיקת שוק ולהבין את פוטנציאל הלקוחות שלנו, ולנסות להגדיר יעדים כמותיים לגיוס לקוחות.

קיימות הרבה מאד פעילויות שניתן לעשות כדי להשיג לקוחות, כמו פנייה במספר דרכים ללקוחות פוטנציאליים, מפגשי נטוורקינג ותצוגה בכנסים מקצועיים.

בעולם של היום, המאמץ לגיוס לקוחות מחייב פעילות של קידום ושיווק ברשת המדיה, וזוהי תורה בפני עצמה.

לעיתים קרובות ,הקושי לגיוס הלקוחות איננו נובע מחוסר ידע , ומתחולל בשל מספר גורמים , כמו חוסר בכוח אדם בעסק ,מגבלת ביכולות הביצוע ומשברים אישיים של בעל העסק. 

כדי להתמודד עם בעיית גיוס הלקוחות מומלץ כי בעל העסק יגייס עזרה מבעל מקצוע מתאימים כבר בשלבים הראשונים של אבחון הבעיה.

 

מהם סוגי היועצים או המאמנים המתאימים לבעיה?

כדי לקבל החלטה מושכלת, על סוג היועץ או המאמן שאנו זקוקים לו, אנו נדרשים לבצע תהליך ראשוני של אבחון הבעיה.

לעיתים קרובות, קיים קושי באבחון או "ניטרול" הסיבה האמיתית שפוגעת בפעילות העסק או בגיוס הלקוחות.

במקרה זה נעדיף להשתמש בשירותיו של מאמן אישי או מאמן עסקי. במהלך האימון שנעבור, יעזור לנו המאמן לאבחן את הקושי בגיוס הלקוחות ויתאים לנו תוכנית ותהליך ההעצמה לעמידה ביעדים מוסכמים.

במידה ואנו משוכנעים כי הקושי בגיוס הלקוחות קשור בעיקר בחוסר ידע ומקצועיות בתחום, אנו עשויים לפנות ליועץ עסקי או ליועץ שיווקי בתחום.  

היועץ העסקי ינסה לאפיין את הסיבה המקצועית שקשורה לגיוס הלקוחות בעסק, יציע פתרונות מקצועיים ויסייע לבעל העסק בהשגת יעדיי גיוס הלקוחות.

במידה ואנו מעוניינים או מתקשים בשיווק ובקידום העסק באינטרנט, נכון יהיה לשכור יועץ שיווקי בתחום המדיה הדיגיטלית .  

לסיכום: הקושי בגיוס לקוחות לעסק והפתרון

גיוס לקוחות חדשים לעסק הנו גורם קריטי בתפעול וברווחיות העסק.

הקושי בהשגת לקוחות חדשים לעסק עשוי לנבוע ממגוון רחב של סיבות וחשוב להתאים להן את הפתרונות הנכונים.

מומלץ כי בעל העסק יבצע תהליך ראשוני של הגדרת הבעיה  ,כדי שיוכל  לאבחן ולאתר יועץ או מאמן מתאים.

בחירת יועצים ומאמנים מתאימים

מאמרים קשורים

חיפוש מידע באינטרנט

חיפוש מידע באינטרנט

האינטרנט נועד במקור לעזור לנו. מרבית הרכבים כיום הם "אינטליגנטיים" ומשובתים במחשב ולוח מחוונים ייעודי, אשר מודיע לך בין השאר, על תאריך הטיפול הקרוב לרכב. 

הכנת תכנית עסקית

הכנת תכנית עסקית

מהי תכנית עסקית ? תכנית עסקית  היא מסמך  אסטרטגי  של עסק שמטרתו לתעד את התפיסה העסקית ותוכנית הפעולה שלו. תכנית עסקית עשויה להיות מסמך פנימי

משבר בעסק

הולכים אל הלא נודע

השיר של דני סנדרסון , מלפני 15 שנה, נראה כאילו נכתב לתקופת הקורונה. זוהי תקופה מאד מאתגרת, בעקר לבעלי עסקים קטנים ונותני שירותים במגוון סקטורים.

תגובות

mood_bad
  • אין עדיין תגובות
  • הוסף תגובה