גיוס השקעה לסטארט אפ

מקורות לצורך גיוס השקעה לסטארט אפ

גיוס הון לסטארט אפ הנו תהליך מתמשך ובתחילת הדרך, דורש את מרבית תשומת הלב והאנרגיה של היזם או קבוצות היזמים.

באופן כללי , קיימים כיום 4 מקורות עיקריים לגיוס הון למיזמים טכנולוגיים בישראל:

משקיעים פרטיים או "אנג'לים". נהוג אף לחלק מקור זה לשתי תתי קבוצות. 

"משקיע טיפש". זהו אומנם כינוי גנאי, והוא כמובן לא מתייחס לרמת האינטיליגנציה של המשקיע, אלא למשקיעים פרטיים שאינם מיומנים בהשקעות בתחום הטכנולוגיה ואין להם ערך מוסף מעבר למימון המיזם.

זה יכול להיות השכן שלך בבית ממול או בעל הון מתחום הנדל"ן.

"משקיע חכם", הוא כינוי למשקיע מקצועי ומנוסה בתחום היזמות הטכנולוגית שיכול להעניק למיזם ערך מוסף מעבר להשקעה עצמה. 

הערך המוסף יכול להתבטא בקשרים , ביכולות ניהול ובליווי עסקי למיזם.

קרנות הון סיכון.

ירחון פורבס דירג את עשרת הקרנות המובילות בארץ, אולם פועלים בארץ נציגויות של עשרות קרנות העשויות להתאים לצרכים שלכם.

קיימים יתרונות רבים לגיוס כספים מקרן הון סיכון. היתרון העיקרי הוא כמובן בגובה סכום ההשקעה שקרן הון סיכון מאפשרת לגייס. 

יתרון נוסף ומשמעותי הוא ביכולתה של הקרן להמשיך ולהשקיע במיזם שלך גם בסבבי הגיוס הבאים.  

מקורות ממשלתיים.

הרשות לחדשנות מציעה מגוון מסלולים לתמיכה במיזמים טכנולוגיים, כאשר המרכזיים הם "מסלול תנופה", ומסלול "החממות הטכנולוגיות".

היתרון בקבלת תמיכה מהרשות הוא בגישת השקעה "מעודדת"  ובשקיפות התהליך ותנאי ההשקעה. 

פלטפורמות לגיוס המונים.

גיוס או מימון המונים היא שיטה שמאפשרת לגייס הון למיזמים באמצעות גיוס סכומים קטנים מכמות גדולה של משקיעים לא מקצועיים. 

קיימים מספר גופים המציעים גיוס המונים למיזמים טכנולוגיים. היתרון בגיוס המונים הוא בתהליך סינון קל יותר להשקעה והחיסרון הוא בתהליך גיוס ארוך יחסית ומורכב.

משקיעים אסטרטגיים.

משקיע אסטרטגי הוא גוף עסקי שפעיל בתחום המיזם ובעל אינטרס עסקי בהצלחתו של המיזם.  לצורך הדוגמה, במידע והמיזם שלך בתחום הבנקאות, גיוס כספים מאחד הבנקים יהפוך אותו למשקיע אסטרטגי.

הרבה מאד גופים מוסדיים ופרטיים בישראל מציגים פתיחות ופיתחו מנגנונים להשקעה במיזמים טכנולוגיים בתחום.

היתרון לקבלת השקעה ממשקיע אסטרטגי הוא עצום , בעקר בשל הידע והיכולת שלו "לקרב" את המיזם לשוק. החיסרון הוא שהוא לעיתים יכול לגרום לכך שהמיזם יפעל ויתפתח "בצלו" של המשקיע.

הכנת מידע להצגה בפני משקיע

בפניותיכם הראשונית למשקיע פוטנציאלי עליכם להעביר לעיונו תמצית מנהלים. במאמר על הכנת תוכנית עסקית מוזכרים מרבית האלמנטים הנדרשים להופיע בתוכנית עסקית ככלל, ותמצית מנהלים בפרט.

חשוב לציין שתמצית מנהלים צריכה להיות קצרה וקולעת, בשפה האנגלית ושלא תחרוג מעמוד אחד.

במהלך הפגישה עם המשקיע אתם נדרשים להציג פרזנטציה קצרה על הפוטנציאל של המיזם. 

הכנת פרזנטציה איכותית ותמציתית דורשת התמקדות בנושאים החשובים למשקיע, כמו מודל עסקי, הצורך והפתרון המוצע. 

כמובן שנדרש ממכם להתאמן לפני ההגעה למפגש ולוודא שאתם בקיעים במושגים בתחום, ולדינמיקה שתתרחש במפגש סביב הרעיון. 

בשלבים מאוחרים יותר עשוי המשקיע לבקש מהיזמים תוכנית עסקית . מדובר בנוסח תמציתי של תכנית,  ולעיתים המשקיע אף ידריך אותכם לגבי הסעיפים הנדרשים להיות כלולים בה.

לעיתים, מרבית המידע הנדרש מופיע בפרזנטציה, ויש רק לערוך את המידע לתמצית תוכנית עסקית.כה

עזרה מיועץ לצורך גיוס הון למיזם

גיוס השקעה לסטארט אפ דורש ידע רב , ניסיון ולעיתים קרובות גם קשרים בתעשייה.

במידה ואתם יזמים מנוסים או "סידרתיים" סביר להניח כי צברתם במהלך השנים את הניסיון והיכולות הנדרשים כדי למסחר את המיזם שלכם.

במידה ואתם ממציאים ו/או יזמים חסרי ניסיון , מומלץ הוא להיעזר באנשי מקצוע מנוסים בתחום.

במרבית המקרים , יועץ עסקי מתעשיית ההייטק יהיה הגורם המקצועי המתאים ללוות את תהליך הגיוס שלך.

ניתן להיעזר ביועץ העסקי לצורך הכנת תמצית המנהלים, תמצית התוכנית העסקית והפרזנטציה.

בנוסף עשוי יועץ מנוסה ל"חבר" אותכם עם נציגי משקיעים איתם יצר יחסי עבודה ולעיתים אף ללוות אותכם לחלק מהמפגשים איתם.

התגמול ליועץ העסקי יכול להיות מבוסס על תשלום מוסכם וקבוע , תשלום לפי יעדים ולעיתים אף על הקצאת מניות ליועץ במידה והצליח להביא למיזם כסף ממשקיע.

לעיתים ניתן להיעזר בשרותיו של מאמן עסקי מהתחום, אשר ילווה אותכם בכל תהליך הגיוס ואף יתרום לכם כלים להעצמה אישית בתהליך הגיוס ולאחריו.

רשימת יועצים ומאמנים לצורך גיוס השקעה במיזם

מאמרים קשורים

תגובות

mood_bad
  • אין עדיין תגובות
  • הוסף תגובה