האימון העסקי הוא נישה בתחום האימון האישי ומתבסס על עקרונותיו. בהתאם לכך, התחום איננו בפיקוח וחלק מהמאמנים רשומים בהתאחדות המאמנים בישראל.
המוטיב העיקרי באימון העסקי הוא בהתבוננות אישיותית ובתהליך מובנה של העצמה עסקית.
המאמן העסקי עשוי לתרום למגוון רחב של לקוחות וצרכים: אדם בודד, בעלים של עסק קטן ומנהלים בכירים בארגונים גדולים.
כאשר מדובר בעסק קיים, המאמן העסקי ינסה למקד את הבעיה ולאבחן חסמים אישיים וניהוליים של הלקוח העשויים להשפיע לרעה על פעילות העסק.
בנוסף, מאמן עסקי לתרום רבות לאדם שמתמודד עם אתגרים להקמת עסק חדש.
בשל הרקע המגוון של המאמנים העסקיים, קיימת חשיבות מרובה באבחון הצורך שלנו כדי לדייק בבחירת המנהל העסקי המתאים.
לאחר שאבחנו את הצורך, ננסה לאתר מאמן עסקי בעל ניסיון ורקע מהתחום.
כדוגמה, באם אנחנו אנו מנהלים עסק בתחום המזון, ואנו נתקלים בקשיים תזרימים, ננסה בתחום לאתר מאמן עם רקע וניסיון בתחום הקמעונאי.
ניתן להיעזר בחיפוש בגוגל , המלצות חברים /קולגות בעבודה ובחיפוש פרטני באינדקס המאמנים מפורטל בימקס.
לאחר שסיננו את רשימת המאמנים הפוטנציאליים, נתרכז בבדיקה של 2-3 מאמנים נבחרים.
מומלץ לקבוע מפגש היכרות עם כל אחד מאמן ולהתרשם מאישיותו, ובעקר מהרקע והניסיון המקצועי שלו הקשור לצורך שלנו.
תהליך האימון:
מסגרת האימון העסקי יכולה לנוע בין 15-25 שעות מפגש שבועיות, כאשר במהלך 3-5 המפגשים הראשונים ,ישקיע המאמן בלימוד אישיות הלקוח ובהבנת העסק שלו.
לאחר שלב "הלמידה" ,יציג המאמן תמונת מצב ויתקיים דיון משותף שבמהלכו תסוכם תוכנית אימון.
לקראת סיום תוכנית האימון, תתבצע הערכה משותפת בהתקדמות האימון ובהשגת היעדים.