שיווק דיגיטלי לעסק
שיווק דיגיטלי מתייחס לכל פעולות הקידום שאנחנו עושים במרחב הדיגיטלי,
כדי לקדם את העסק שלנו ולחשוף אותו ללקוחות חדשים.
האינטרנט קם לתחייה
שיווק דיגיטלי הוא מונח חדש יחסית. בדיוק לפני 20 שנה , לאחר שהרים את הראש בפעם הראשונה, היינו עדים להתפוצצות בועת האינטרנט. היו אף אנשים "משכילים" שטענו אז שהאינטרנט הולך להתמוסס מהעולם. ברור שהם טעו. ובגדול.
להערכתי, מה שבאמת שידרג את הכוח של האינטרנט היא ההמצאה של הטלפון החכם, שהצליחה לחבר אותנו למרחב הדיגיטלי בכל מקום. באופן בלתי נתפס ניתן לגלוש היום בסלולרי במהירות הגבוה יותר ממחשב שולחני.
המרחב הדיגיטלי
אם נתייחס לאינטרנט כ"יבשת דיגיטלית" אז המרחב הדיגיטלי מתייחס לנכסים הדיגיטליים שנוצרים עליה, כגון אתרים, בלוגים, אפליקציות וכו'.
ובאותה אנלוגיה, כמו בהיסטוריה שלנו, יש מספר אימפריות ו"שליטים" שחורצים גורלות במרחב הדיגיטלי:
גוגל , פייסבוק , אמזון ואחרות.
אנחנו, בסה"כ צרכים להכיר ולהבין את החוקים שקבעו "השליטים" כדי שנוכל להתנהל נכון במרחב העצום הזה.
שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי מתייחס לכל פעולות הקידום שאנחנו עושים במרחב הדיגיטלי, כדי לחשוף את המוצרים ו/או השירותים שלנו לגולשים שהם "אורחים" מהעולם האמיתי.
עסקים לעיתים ינסו למכור את המוצרים שלהם ו/או השירותים ישירות בתוך העולם הדיגיטלי או יפנו את המבקרים לעסקים או שירותים הקיימים בעולם המוחשי.
בית דיגיטלי
השלב הראשוני בשיווק דיגיטלי הוא ליצור נוכחות דיגיטלית, בדמות אתר אישי לעסק. וכמובן , ככול שנשקיע יותר באיכות של האתר ובתוכן שלו הוא יהיה אטרקטיבי יותר למבקרים בו. כמו בעולם הפיסי, אנשים יעדיפו להיכנס לחנות מעוצבת, מרווחת ומושקעת מאשר לחנות עלובה שנבנתה באמצעים דלים.
בהתאם לכך, מאחר והשקענו ממיטב כספנו ובנינו בית דיגיטלי איכותי, צריך להמשיך לתחזק אותו ומדיי פעם להתאים אותו לרוח הזמן. מספיק שתציצו באתרים שנבנו לפני מספר שנים בטכנולוגיות ישנות , כדי להבין כמה היא דינמית הטכנולוגיה לבניית אתרים ואילו שנויים חלו בניראות של אתרים.