5 דברים שכל עסק יכול לעשות לקידום בגוגל כבר עכשיו
בכל יש שנייה יש יותר מ-89,000 חיפושים בגוגל, ועכשיו אתם הולכים להבין איך לנצל את זה לטובתכם.
עסקים קטנים ובינוניים נעים בין קצוות מנוגדים. חודש אחד מרוויחים יפה ומעלה, ובחודש אחר בקושי מגרדים את החצי. כדי להביא עוד לקוחות לעסק, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו.
מצד אחד קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) הוא תחום לא פשוט, שדורש הבנה מעמיקה של עשרות פרמטרים. מצד שני כל בעל/ת עסק יכול וחייב לפעול למען השיווק שלו בגוגל - שהוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם וגם בישראל.
1. לוודא שיש לכם אתר
נשמע טריוויאלי? ממש לא. גם במאה ה-21 לחלק ניכר מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל אין אתר אינטרנט. יכולות להיות לזה הרבה סיבות; החל מהתירוץ הידוע "יש לי דף פייסבוק, לא צריך אתר" ועד "זה עולה הרבה כסף".
לא משנה מה הסיבה שעד היום מנעה מכם להקים אתר לעסק, הגיע הזמן שזה יקרה. פייסבוק יכולה להעיף או לחסום אתכם מתי שבא לה, ובנוגע לעלויות - כיום אפשר להקים אתר בסיסי גם בכמה מאות שקלים בלבד בחודש. כל מה שדרוש הוא לקנות אחסון ודומיין, להתקין וורדפרס עם תבנית בסיסית ויש לכם אתר.
לא יודעים איך? פנו לאנשי מקצוע שיסגרו לכם את הפינה הזו. בסופו של דבר אתר הוא השקעה, שאם עושים אותה בצורה נכונה מייצרת גם החזר השקעה.
2. ליצור תכנים חדשים כל חודש
מרגע שיש לכם אתר, אתם חייבים לתחזק אותו מבחינת תכנים - אחרת אפשר לזרוק אותו לפח. אתר ששוכב בסייבר ספייס ללא תנועת גולשים וללא תועלת, מבזבז לכם כמה מאות שקלים בחודש (במקרה הטוב) בלי להחזיר לכם את ההשקעה.
אז מה עושים? יוצרים תכנים מדי חודש (ואם אפשר כל יום, מצוין). העמודים הבסיסיים הם עמוד בית, עמוד אודות וכן עמוד נפרד לכל שירות שאתם מציעים. אם מדובר באתר מכירות אונליין - אז כמובן שהחלוקה תהיה מורכבת יותר: קטגוריות כלליות שתחתן יושבים עמודי מוצרים נפרדים, עם אמצעי סליקה המאפשר תשלום אונליין.
מעבר לבסיס הזה, בדקו מה מחפשים הלקוחות שלכם ותנו לזה מענה בצורת מאמרים חדשים באתר. הלקוחות שואלים אתכם שאלות קבועות אודות השירות או המוצר? תנו להן מענה באתר. אפשרות נוספת היא לבדוק מה אנשים מחפשים באמצעות כלים פשוטים כמו ubersuggest או כלי המילים של גוגל, ולעשות מזה תכנים חדשים.
טיפ למתקדמים - עשו קישורים בין עמודים פנימיים באתר. לדוגמה מתוך עמוד אודות קשרו בחזרה אל עמוד הבית ואל עמוד המוצרים; ומתוך הפוסטים בבלוג אותו דבר. כך תקבלו יותר חשיפה בגוגל.
3. להירשם באינדקסים
יופי שיש לכם עסק, אתר אינטרנט ואולי גם כמה רשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם; אבל כדי שגוגל יכיר בקיומכם אתם צריכים להיות נוכחים גם באינדקסים מובילים כגון דפי זהב, 144 של בזק, אתר איזי וכן הלאה.
בדקו האם העסק רשום בכל אחד מהאינדקסים. אם לא, הוסיפו אותו בעצמכם - שם העסק, טלפון, כתובת, אתר וכל מה שמבקשים מכם למלא בטופס הרישום. ייקח קצת זמן עד שתופיעו שם, אבל זה יקרה.
4. להירשם בגוגל לעסקים
גוגל לעסקים - או בשמו המלא "גוגל לעסק שלי" - הוא שירות מופלא שמאפשר לקבל חשיפה ופניות מלקוחות בחינם. חפשו אותו בגוגל, הירשמו עם ג'ימייל ומלאו את כל הפרטים החשובים (בדומה לאינדקסים בסעיף הקודם): שם עסק, כתובת מלאה, טלפון, שעות פעילות, קטגוריה עיקרית, אתר, תמונות וכן הלאה.
בסיום תתבקשו לבצע אימות, בדרך כלל באמצעות גלויה שתישלח בדואר לכתובת שסיפקתם. על הגלויה יש מספר סידורי שאותו תצטרכו להקליד בפרופיל שפתחתם, ואז תתחילו להופיע גם בתוצאות האורגניות וגם בגוגל מפות.
טיפ למתקדמים - ככל שתקבלו יותר ביקורות וחוות דעת, וככל שתוסיפו יותר תמונות כך תקבלו יותר פניות מלקוחות פוטנציאליים.
5. לפרסם גם באתרים אחרים
קנו מאמרים וכתבות בתשלום - כיום ניתן להשיג מאמרים כמעט בכל אתר תוכן או חדשות, במחירים שפויים וסבירים לחלוטין. כתבו אודות נושאים מקצועיים מתחום העיסוק שלכם, ולא לשכוח לקשר אל אתר הבית.
צרו שיתופי פעולה עם אתרים / בלוגים / בעלי עסקים בתחומים מקבילים - זה יכול להניב חילופי תכנים וקישורים שיסייעו לקידום בגוגל.
נסו להשחיל קישור עקיף בוויקיפדיה - מכיוון שהעורכים מקפידים, זה לא יכול להיות קישור ישיר לאתר שלכם. ההסבר כאן >
צלמו סרטונים מקצועיים בתחומכם והעלו ליוטיוב - כל סרטון צריך לכלול כותרת ותיאור, יחד עם קישור חזרה לאתר הבית.
הפיצו את התכנים שלכם במדיה חברתית - אם יש לכם פייסבוק, טוויטר וכן הלאה, מומלץ לשתף את התוכן שלכם עם אחרים.
זה לא הכול! יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות לקידום האתר בגוגל.
הכול במדריך הבא: https://www.amitadler.co.il/seo-guide
בהצלחה!
הוסף תגובה