בניית אתר אינטרנט ונהיגה במכונית.

לקראת תחילת שנות האלפיים, האינטרנט היה בשלב החדירה שלו, והיו הרבה מאד פסימיסטים , שטענו כי האינטרנט זו רק אופנה חולפת, ותוך כמה שנים יעלם מהעולם.

היום, רק 15 שנים לאחר הפריצה שלו , ברורה היא העובדה שהאינטרנט השתלט על העולם של המין האנושי.

ומה הקשר ללימוד נהיגה במכונית?

הבת שלי החלה לאחרונה ללמוד נהיגה ברכב אוטומטי, ובשיחה שקיימנו נזכרתי "וחפרתי" לה על האתגרים שאני עברתי לפני הרבה שנים שלמדתי לנהוג. הכל היה הרבה יותר מורכב: "זינוק בעלייה", "חניה ברוורס ", "יד רודפת יד" בהגה שבקושי אפשר היה לסובב …

הטכנולוגיה בעולם הרכב שינתה פנים ב-30 השנה האחרונות וכבר ניתן לראות מכוניות על הכביש המאפשרות "חנייה ממוחשבת " . בפועל, נדרשת מנהג רכב היום הרבה פחות "יכולות טכניות" והרבה יותר שליטה וקבלת החלטות נכונה על הכביש. ובמילים אחרות , חווית המשתמש ברכב נשתנתה מקצה לקצה.

תופעה דומה התרחשה בעולם בניית אתרי האינטרנט. פותחו כלי תוכנה מאד מתקדמים המאפשרים לבנות אתרים "מורכבים ואיכותיים" ,כמעט ללא צורך בידע טכני או בכתיבת קוד . מצד שני ,כאשר מנטרלים את ."חסמים טכניים", אנו מגלים כי הרבה מאד אתרים "חובבניים" מועלים לרשת .

ובעצם , לאחר שהופחתו משמעותית הדרישות הטכניות בבניית אתרים , בולטת יותר בחשיבותה היכולת הקריאטיבית (היצירתיות) של מפתחי האתרים, האפיון והיישום של חווית משתמש העונה לצרכיי העסק.

כדי להתאים חווית משתמש נכונה וייחודית לאתר, יש צורך לנתח ולהבין את צרכי העסק ולנהל דיאלוג עם בעל העסק. כדוגמה: עיצוב אתר למאמן בניית אתר אינטרנט ונהיגה במכונית.אישי יהיה שונה בתכלית לעיצוב אתר לחברת יועצים כלכליים. באתר של מאמן אישי נרצה להדגיש את המוטיב הפרסונלי של המאמן וננסה ליצור חוויה "נעימה וחברותית" ואילו באתר של יועצים כלכליים ננסה לייצר חווית משתמש "הישגית ומקצועית" .

מעבר לכך, חשוב להדגיש כי "כללי העיצוב " לאתרים נשתנו בשנים האחרונות, הרבה בזכות או לחובת גוגל. לא מדובר רק בפונטים של גוגל, אלא בדרך שהיא "בוחנת" ומדרגת אתרים ברשת. ובמילים פשוטות: הגישה היא מינימליסטית. פחות סרטונים, חלונות קופצים "ורעש רקע", יותר אינטראקטיביות וחשיבה על נוחות המשתמש באתר.

תגובות

mood_bad
  • אין עדיין תגובות
  • הוסף תגובה