שיווק דיגיטלי לעסק

האינטרנט קם לתחייה

שיווק דיגיטלי הוא מונח חדש יחסית. בדיוק לפני 20 שנה , לאחר שהרים את הראש בפעם הראשונה, היינו עדים להתפוצצות בועת האינטרנט. היו אף אנשים "משכילים" שטענו אז שהאינטרנט הולך להתמוסס מהעולם. ברור שהם טעו. ובגדול.

להערכתי, מה שבאמת שידרג את הכוח של האינטרנט היא ההמצאה של הטלפון החכם, שהצליחה לחבר אותנו למרחב הדיגיטלי בכל מקום. באופן בלתי נתפס ניתן לגלוש היום בסלולרי במהירות הגבוה יותר ממחשב שולחני.

המרחב הדיגיטלי

אם נתייחס לאינטרנט כ"יבשת דיגיטלית" אז המרחב הדיגיטלי מתייחס לנכסים הדיגיטליים שנוצרים עליה, כגון אתרים, בלוגים, אפליקציות וכו'.

ובאותה אנלוגיה, כמו בהיסטוריה שלנו, יש מספר אימפריות ו"שליטים" שחורצים גורלות במרחב הדיגיטלי:

גוגל , פייסבוק , אמזון ואחרות.

אנחנו, בסה"כ צרכים להכיר ולהבין את החוקים שקבעו "השליטים" כדי שנוכל להתנהל נכון במרחב העצום הזה.

 

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי מתייחס לכל פעולות הקידום שאנחנו עושים במרחב הדיגיטלי, כדי לחשוף את המוצרים ו/או השירותים שלנו לגולשים שהם "אורחים" מהעולם האמיתי.

עסקים לעיתים ינסו למכור את המוצרים שלהם ו/או השירותים ישירות בתוך העולם הדיגיטלי או יפנו את המבקרים לעסקים או שירותים הקיימים בעולם המוחשי. 

בית דיגיטלי

השלב הראשוני בשיווק דיגיטלי הוא ליצור נוכחות דיגיטלית, בדמות אתר אישי לעסק. וכמובן , ככול שנשקיע יותר באיכות של האתר ובתוכן שלו הוא יהיה אטרקטיבי יותר למבקרים בו. כמו בעולם הפיסי, אנשים יעדיפו להיכנס לחנות מעוצבת, מרווחת ומושקעת מאשר לחנות עלובה שנבנתה באמצעים דלים.

בהתאם לכך, מאחר והשקענו ממיטב כספנו ובנינו בית דיגיטלי איכותי, צריך להמשיך לתחזק אותו ומדיי פעם להתאים אותו לרוח הזמן. מספיק שתציצו באתרים שנבנו לפני מספר שנים בטכנולוגיות ישנות , כדי להבין כמה היא דינמית הטכנולוגיה לבניית אתרים ואילו שנויים חלו בניראות של אתרים.

 

גוגל ופייסבוק גם...

בעולם הפיסי היינו נוהגים לפרסם את העסק שלנו בעיתונות , לשלוח פליירים בדואר או לחלק פרוספקטים בתערוכות מקצועיות. בעולם הדיגיטלי יש מספר דרכים מצומצם לשווק את העסק, אולם ניתן בפירוש לטעון שהאימפריה של גוגל לשיווק דיגיטלי היא השולטת היום.

כמובן, שמעבר לכך שדפדפן הכרום של גוגל הוא הפופולרי ביותר, מרבית החיפושים באינטרנט נעשים דרכה ומרבית הסרטונים באינטרנט נצפים דרכה, באמצעות יוטיוב שבבעלותו. השורה התחתונה היא שמרבית פעילות השיווק באינטרנט היא תחת האימפריה של גוגל.

כמו בעולם הפיסי, ניתן לשווק את העסק ישירות באמצעות האתר של  גוגל, או להיעזר בסוג של יועץ פירסום , המכונה מקדם אתרים. 

חשוב לציין כי מסע פרסום יעיל באמצעות גוגל איננו דבר זול , ואם אתה עסק קטן והאמצעים שברשותך מוגבלים, היעילות של קידום האתר שלך בגוגל מוגבלת מאד.

הפלטפורמה של פייסבוק גם היא מאפשרת קידום ושיווק אתרים, אולם איננה מתאימה לכל סוג של עסק ושירות ולהערכתי עשויה להיות יותר יקרה מגוגל בטווח הארוך.

 

ערוצים נוספים לשווק

ערוצים נוספים לשיווק דיגיטלי יכולים להיות באמצעות רישום העסק או פרסום העסק שלך בפורטל ו/או אינדקס רלוונטי בתחום ,כגון בימקס בתחום היועצים והמאמנים . 

הדוגמה הטובה ביותר שמצאתי לערוץ זה מהעולם הפיסי הוא המרכז הישראלי לריהוט. במסגרת ערוץ זה, אורחים המגיעים למרכז מעוניינים להיחשף אך ורק לתחום הריהוט ועיצוב הבית. באופן טבעי, עסקים פחות פופולריים או ידועים יקבלו במרכז זה חשיפה עצומה למבקרים לעומת האלטרנטיבה הקיימת. 

 

היתרון בערוץ זה הוא ביכולת שלו למקד קהילת גולשים בעליי אותו עניין במקום מרכזי אחד. לצורך הדוגמה, במידע והעסק שלך בתחום ייעוץ שיווקי, הסיכויים  שימצאו אותו בחיפוש בגוגל שינם קלושים. ראשית יוצגו עסקים ששילמו לגוגל על החשיפה, לאחר מהן עסקים בעלי דירוג גבוה בגוגל (ברוב המקרים וותיקים) ואולי ורק באם האתר שלך מספיק מקצועי , ואם לגולש היייתה הסובלנות לדפדף ולדפדף בתוצאות החיפוש, השם של העסק שלך יופיע.

לעומת זאת, בפורטל מקצועי ו/או באינדקס יותר הגולש למצוא אותך יחסית בקלות , מאחר ו"האח הגדול " בדמות גוגל, איינו מעורב בתוצאות.

דוגמה נוספת לפורטל מקצועי הוא דוקטורס המרכז תוכן רחב בתחום רפואי ואינקס גדול של רופאים במגוון תחומים. 

תוכנית לשווק דיגיטלי

לסיום, חשוב לציין כי לאחר שיש ברשותך נוכחות כלשהיא באינטרנט, כדי להחליט כיצד לשווק את העסק שלך, עליך להכין תוכנית שיווקית.

כתב: אבי לבנטל

מאמרים קשורים

תגובות

mood_bad
  • אין עדיין תגובות
  • הוסף תגובה